28 juni 2018

ONVERWACHT

Soms loopt het allemaal anders dan je verwacht. Je schrijft een brief, bent razend enthousiast en hoopt op de baan. De tijd verstrijkt totdat de sluitingsdatum daar is. En binnen een aantal dagen ontvang je een mail. Met veel hoop open je de mail en leest….. dat ze niet verder met je gaan.

Teleurstelling
Wat een teleurstelling, deze baan leek je op het lijf geschreven. Je had er zo’n zin in, je had er al helemaal een beeld bij en het kon haast niet anders dan dat je minimaal uitgenodigd zou worden voor een gesprek.

Als je dit al eens hebt meegemaakt kan ik je zeggen dat ik precies weet hoe het voelt. Wat heb ik een paar maanden geleden zitten balen bij het desbetreffende mailtje. Ik snapte het gewoon echt niet. Ik had echt het gevoel dat ik in ieder geval mijn ervaring in sollicitatiegesprekken zou kunnen uitbreiden.

Nieuwe actie
Toch heb ik al snel mijn teleurstelling omgezet in nieuwe actie. Heel wat brieven vlogen de deur weer uit, want ondanks dat mijn ‘droombaan’ aan mijn neus voorbij was gegaan, was ik vastbesloten om het werkveld weer op te gaan.

Meer afwijzingen volgden, zelfs van banen waarvan ik op mijn cv al 9 jaar ervaring kon laten zien. Maar blijkbaar moest het niet zo zijn… Ondertussen bleef ik rondom mijn solliciteren in gesprek met God. Hij wist namelijk al precies welke plek ik zou gaan krijgen en welk plan Hij voor mij heeft.
Na een aantal afwijzingen gingen er weer wat brieven de deur uit, want voor ons gezin zou het heel fijn zijn als ik in september aan het werk zou kunnen.
Heel eerlijk: het waren niet de banen waar mijn hart sneller van ging kloppen. Wel banen waar ik ervaring in heb en waar ik het juiste diploma voor heb en uiteindelijk heb je dan liever een baan, dan geen baan….

In gesprek met God
Ik besloot iedere dag gericht te gaan bidden voor Gods voorzienigheid voor ons gezin. Hij weet wat we nodig hebben en daarom legde ik mijn vertrouwen in Zijn hand.
Nog geen week was ik daar mee bezig of daar was ‘ineens’ een belletje!!! Het was iemand van de organisatie van mijn ‘droombaan’….. Mij werd gevraagd of de baan mij nog steeds leuk leek! Uiteraard zei ik meteen dat ik de baan nog steeds in mijn hoofd had en dat ik het jammer vond dat het niet door was gegaan.

Diezelfde dag werd ik nog uitgenodigd voor een gesprek, waarna een ochtend meelopen volgde. Na een aantal vervolg gesprekken hoorde ik een paar weken geleden dat ik aangenomen ben! En het mooie van dit alles is dat ik in september ga beginnen.

Soms loopt het allemaal anders dan je verwacht, maar is de uitkomst wel heel bijzonder.
Ik hoop dat jij God ook betrekt bij het solliciteren. Ik geloof namelijk echt dat Hij je zal leiden op de weg naar een nieuwe baan. Hij kent je als geen ander en weet wat je kan en waar Hij je kan gebruiken in Zijn Koninkrijk!



Deze blog kan je ook vinden op:
www.christelijke-vacaturebank.nl

De artikelen met het label 'Bewijsmateriaal' laten mijn persoonlijke ervaringen zien waarin ik door gebed, een ervaring, een gevoel, een ontmoeting, of iets dergelijks een ontmoeting met God heb gehad, of door God geleid ben. Al deze momenten zijn mijn bewijzen voor het bestaan van God!
Er zijn in mijn leven al veel van dit soort momenten geweest en ik probeer dit in de loop van de tijd te beschrijven in verschillende verhalen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten