25 april 2018

HET CADEAU DAT GOD JE HEEFT GEGEVEN

Hoe vaak heb ik wel niet gedacht: God, wanneer geeft U mij nu eens een passie of een gave. Iets waar ik in mag uitblinken. Een hobby, een baan, waarvan men kan zeggen: ‘Tjonge, wat kan zij dat goed!’ 
Wat hebben we toch een behoefte aan bevestiging. Als het niet is om wat je doet, dan wel in wie je bent: Een like op facebook, een comment op insta, een schouderklopje, een compliment, een knuffel, een glimlach, een vriendschap, liefde…..

Eigenlijk is het logisch dat we deze behoefte hebben, zeker wanneer we ons niet richten op de liefde waar we zo naar verlangen. Er is namelijk Iemand die ons ziet, zoals we onszelf vaak niet zien: Als een mooi mens, met gaven en talenten. En Hij ziet wat we kunnen worden!
En wat kijken we vaak naar wie we nu zijn of wie we in het verleden waren. We zien onze fouten en mislukkingen en praten onszelf aan dat dat is wie we zijn.
Maar God ziet een heel andere persoon. Hij ziet Jezus in ons! Hij kijkt dwars door ons falen heen en ziet wie we kunnen worden door Hem.

Mijn verlangen naar een passie en de gedachten dat het bij mij niet aanwezig zou zijn, was één van de leugens waar ik volledig in kon geloven. Ik dacht werkelijk dat ik een gemiddeld mens zou zijn, zonder enig bijzonder uniek talent wat mij ‘mij’ maakt. En wanneer je dat maar vaak genoeg denkt, dan kan het ook helemaal worden wie je bent. Maar ik mag mezelf de spiegel van God voorzetten en zien wat Hij in mij ziet! En als ik leer kijken door Zijn ogen heen, dan gaat de wereld er ineens heel anders uit zien en dan worden de mogelijkheden tot verandering talloos.

Als discipel van Jezus mag je jou 5 broden en 2 vissen bij Jezus brengen. Hoe gaaf is dat!!! Je hoeft niet meer naar de winkel om iets op te halen, want je hebt al je talenten al in bezit. God heeft ze in je gelegd toen Hij je maakte. Je hoeft alleen maar naar Jezus te gaan en dat wat je hebt bij Hem te brengen. 
We hebben een soevereine God: Hij heeft alles in Zijn hand. Hij schrikt niet van wat we bij Hem brengen, zelfs niet als we er zelf wel van schrikken…. Hij is nooit verbaasd over wat er gebeurt in ons leven. Hij heeft de controle! Hij doet weg wat niet goed is als we Hem daar naar vragen en Hij vermenigvuldigd dat wat we kunnen gebruiken ter eer van Hem!

Ik weet niet wat er gaande is in jou leven, maar je mag dat wat er speelt in je leven gebruiken door er mee naar God te gaan! Je problemen of je verleden zijn geen excuus voor stilstand of falen, maar een platform om te groeien in Zijn liefde en te groeien in de gaven en talenten die Hij je heeft gegeven!
Maak jezelf niet wijs dat je niet over je problemen heen kan komen. Want bij God is alles mogelijk en Hij kan iets kleins in iets groots veranderen. Al vind je maar een heel klein positief puntje in je leven, hou je daar aan vast, breng het bij Jezus en laat Hem het zo groot maken dat je problemen er naast verdwijnen! 

Laat je Hem de sluier optillen en de bruid kussen?




2 opmerkingen:

  1. Mooi Anita. Las ook net je blog bij CMGV met de prachtige teksten die je rond werk opzocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje late reactie 😉, maar niet minder gemeend.... Mooi dat je reageert en hoop dat je ook wat kan met de teksten. Was voor mezelf ook een leerzaam onderzoekje!

      Verwijderen