13 september 2024

EEN BEETJE TROUW…

Vanmorgen reed ik in de auto richting het werk, toen ik ineens in de wolken een heel klein stukje regenboog zag. Precies in mijn kijkrichting, dus het kon me niet ontgaan. 

Hardop dacht ik: een klein beetje trouw…. Waarbij ik tegen God zei: ‘Dus, U bent vandaag een klein beetje trouw.’ Uiteraard gezegd met een vette knipoog. Niet oneerbiedig bedoelt, maar mijn humor met God. Laten we zeggen; Hij weet wie het zegt….

Na deze uitspraak kwamen mijn gedachten: God is altijd trouw. En wat is eigenlijk ‘een klein beetje trouw’? Kan dat überhaupt? Volgens mij ben je trouw, of ben je het niet…. En wat ben ik toch vaak ontrouw aan onze trouwe God.

De natuur gaf mij inspiratie voor een goed gesprek met God. En dat resulteerde in een diepgaand gesprek tussen mij en mijn Vader. 


Hoe vaak sta jij er bij stil hoe trouw je bent aan God? Als Zijn kind, als Zijn volgeling, als Zijn leerling, als Zijn zout voor deze aarde, als beheerder van de plek waar je woont en ga zo maar door…

Wanneer ik hierbij in de spiegel kijk, stijgt het schaamrood me naar de wangen.

Hij is zo trouw en wij zien Hem soms nauwelijks staan. 

Mijn vraag was dan ook of Hij me wil veranderen, van binnenuit. Ook in de zaken waar ik nu niet aan denk, want mijn eigen ideeën vallen in het niet bij de kennis van God.


Wat vinden we het vaak spannend om je zo kwetsbaar op te stellen naar ‘Iemand’ die je niet ziet. Want wat gaat er met je gebeuren als je Hem de kans geeft om je te veranderen? 


Ik kan je alvast verklappen, dat Zijn plannen altijd goed uitpakken. Mijn plannen daarentegen hebben vaak te wensen over.

Wat heb ik al vaak meegemaakt dat ik vanuit mezelf verkeerde gedachten had of verkeerde keuzes wilde maken. En wanneer ik het met God had gedeeld, leerde Hij me een hele andere weg in te slaan. En die weg had altijd te maken met Liefde. 


In eerste instantie ben je vaak bang voor verandering en houd je het liefst vast aan het bekende. Maar wat als de verandering veel moois op je pad brengt en je hele nieuwe inzichten krijgt?


God heeft ons gemaakt en Hij weet dan ook precies wat we nodig hebben. Wees niet bang voor verandering, maar stel je open voor iets dat waarschijnlijk veel mooier is dan je ooit had kunnen denken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten