11 augustus 2017

VRIENDSCHAP

In 2015 is er best veel gebeurd. Naast dat ik mijn bedrijf kwijt raakte, was ik zwanger van Naomi en zij is eind augustus geboren en daarnaast startte mijn man met een traject in de geestelijke gezondheidszorg, waardoor er veel los kwam. Het was een periode waarin ik er best wel behoefte had aan een vriendin waar ik bij terecht kon, waar ik mijn geloof mee kon delen en waar ik even afleiding bij kon vinden. En ik geloof dat je al je verlangens bij God mag neerleggen en zo heb ik ook dit verlangen bij Hem gebracht in gebed.

In die tijd zat ik wekelijks in het zwembad te wachten tijdens de zwemles van Micha. Wanneer je daar zit raak je wel eens in gesprek met andere ouders en zo kwam ik ook in gesprek met Annette. Onze gesprekken kregen steeds meer diepgang, doordat we merkten dat we op een of andere manier op dezelfde golflengte zaten. Op een bepaald moment vertelde ik dat we een dochtertje hadden verloren (lees in 'Ons vijfde kindje') en zij vertelde mij toen dat ook zij een dochter waren verloren. Allebei hadden we op dat moment 4 zoons en door dit samen te delen ontstond er een bijzondere klik.

Er volgden nog vele gesprekken in het zwembad en ergens begin 2015 moet ik haar hebben verteld dat ik weer zwanger was. We zagen elkaar niet heel regelmatig meer, want de zwemtijden van onze zoons waren niet meer hetzelfde, maar wanneer we elkaar zagen was er altijd even contact. Toen eind augustus Naomi werd geboren kwam ze op kraamvisite en dat was het eerste bezoekje bij ons thuis. Buiten de zwembadmuren kreeg onze vriendschap steeds meer vorm....

Het moet eind 2015 zijn geweest dat ze mij vertelde dat ook zij weer zwanger was! En in mei 2016 werd hun dochtertje geboren. Nu mogen we beiden genieten van 4 zoons en een klein meisje. Dat verzin je toch niet?! Ik vind het heel bijzonder om een vriendin te hebben waar ik echt ten diepste mee kan delen hoe het is om moeder te zijn van 4 jongens en een meisje na het verlies van een meisje en jarenlang jongensmoeder te zijn geweest.

2015 was ook het jaar dat onze jongens naar een andere basisschool gingen. Hoogzwanger stond ik als nieuwe moeder op het plein en ik kreeg al vrij snel contact met Francien. Het duurde door de geboorte van Naomi een paar maanden voordat we met elkaar afspraken en toen volgde er een periode waarin we zoveel overeenkomsten ontdekten in ons leven dat het soms haast griezelig werd.

We bleken hetzelfde geboortejaar te hebben, hetzelfde trouwjaar en onze kinderen bleken ongeveer van dezelfde leeftijd te zijn. We hebben dezelfde opleiding gedaan en het bedrijf dat ik heb gehad, bleek het bedrijf te zijn waar zij ooit voor had gewerkt. Zelfs qua lichamelijke klachten bleken we overeenkomsten te hebben.... Ik liep al bij een bekkenfysiotherapeut, maar er kwam weinig verbetering in. Zij wees me op Praktijk Overwinning in Veendam en een wonderlijk herstel van mijn klachten zette in, zoals dat bij haar ook was gegaan!

In de loop van de jaren blijken de overeenkomsten alleen maar aangevuld te worden; inmiddels allebei moeder van 5, timmerend aan de digitale snelweg en een passie voor foto's (met teksten) en beiden delen we graag met de mensen om ons heen onze passie voor God. En het is ook heel bijzonder om dat in onze vriendschap ook te kunnen delen.


Beide vriendschappen zijn ontstaan na mijn gebed en ook Francien bleek hier voor gebeden te hebben. Ik blijf het een bijzondere knipoog van God vinden dat Hij hen op mijn pad heeft gebracht; 2 vrouwen waar ik zoveel overeenkomsten mee deel op verschillende gebieden en waar er in de vriendschap ruimte is voor ons persoonlijk geloof. Je zou kunnen denken dat dat puur toeval is, maar ik geloof dat alleen God zulke ontmoetingen teweeg kan brengen, doordat Hij precies weet wie je bent en wat je nodig hebt.
 

De artikelen met het label 'Bewijsmateriaal' laten mijn persoonlijke ervaringen zien waarin ik door gebed, een ervaring, een gevoel, een ontmoeting, of iets dergelijks een ontmoeting met God heb gehad, of door God geleid ben. Al deze momenten zijn mijn bewijzen voor het bestaan van God!
Er zijn in mijn leven al veel van dit soort momenten geweest en ik probeer dit in de loop van de tijd te beschrijven in verschillende verhalen....




Ik wil hier graag de gelegenheid nemen om je door te verwijzen naar 2 websites:

Website Francien:  


Website van de praktijk voor bekkenfysiotherapie. Zij gebruiken de NIMOC methode waardoor er een enorm herstel kan komen in klachten die ontstaan vanuit het bekken:   www.praktijkoverwinning.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten