20 februari 2018

IK HEB JOU UITGEKOZEN!

Mijn lieve kind! Wist je maar hoeveel Ik van je houd. Misschien besef je het wel, maar weet dan dat Ik nog meer van je houd dan je je kunt voorstellen. Ooit was Ik zo dicht bij de mens, zoals een kind in de buik van de moeder; verbonden aan elkaar met de navelstreng. Maar toen kwam er een scheiding, de navelstreng werd verbroken en het kwaad leek de overhand te nemen.
Dat is nooit mijn bedoeling geweest, Ik wil juist dicht bij je zijn! Maar omdat Ik weet dat het in je menselijke aard zit om fouten te maken, heb Ik een oplossing bedacht voor onze scheiding.

Deze scheiding heeft Me veel verdriet gedaan, want naast de scheiding tussen jou en Mij, moest Ik nu ook mijn eigen Zoon verlaten. Mijn geliefde Zoon, die zo trouw is en jullie juist weer de weg tot Mij bracht. Hij leerde jullie alles; wat je moet weten om niet alleen Mijn kind te zijn, maar ook om ondanks je menselijke fouten te kunnen bouwen aan Mijn Koninkrijk op aarde! Hij leerde je om in Zijn kracht te gaan staan en daardoor iets van Mij te kunnen laten zien aan de mensen om je heen.

Besef je dat wel? Besef je wel welk plan Ik met je heb? Hoor je Me wel eens tegen je praten? Ik moedig je zo graag aan om aan het werk te zijn in Mijn Koninkrijk! Ik wil niets liever dan dat je meer bent dan alleen Mijn kind. Een kind dat maar al te goed weet welke fouten hij steeds weer maakt. Nee, dat is zeker niet wat ik met jou voor ogen heb. Ik heb iets heel anders voor je! 

Kijk eens. Kijk eens goed! Je ogen zijn de lamp van je lichaam. Als je manier van kijken goed is, zal je hele lichaam verlicht zijn. Maar als je manier van kijken slecht is, is je hele lichaam donker. (Luc. 11:34) Kijk niet steeds om naar de fouten die je maakt, vul je niet met het schuldgevoel dat het geeft. Maar kijk naar Mij! Elk geschenk dat goed en volmaakt is, komt uit de hemel. Je krijgt het rechtstreeks van Mij. Ik blijf altijd en eeuwig Dezelfde. Ik verander nooit. Er zal nooit een spoortje duisternis in Mij te vinden zijn. (Jak. 1:17)

Lief kind van me, stop er toch mee om het te zoeken in je eigen kracht. Ik wil je zo graag helpen, troosten, vullen met Mijn liefde en vrede. En Ik wil je zo graag zien staan in Mijn kracht. Jij mag door je geloof in Mij, gaan staan in Mijn autoriteit. 
Niet gebonden aan menselijke regels en het bovennatuurlijke verwachtend! 

Want al voordat Ik de wereld maakte, heb Ik je uitgekozen. Ik wilde dat je bij Me zou horen en dat je in Mij volmaakt zou zijn. Ik houd heel erg veel van je. Daarom wilde Ik dat je door Jezus Christus Mijn kind zou worden. Ik had dat van tevoren al besloten. Want dat is wat Ik graag wil. ‭(Efe.1:4-5)‬

Kom toch bij Me! Ja, ook met alles waar je zelf zo moe van wordt en waarmee je jezelf steeds weer teleursteld. En geloof er niet in dat je niet bij Mij mag horen of dat je te min bent om iets te kunnen betekenen in Mijn Koninkrijk. Ik wil juist met jou aanzitten aan Mijn tafel, Ik nodig je uit om Mijn plannen aan jou kenbaar te maken. Want Ik weet wat Mijn plannen voor je zijn. Ik heb mooie plannen voor je. Plannen vol vrede, niet vol ellende. Want Ik heb een hoopvolle toekomst voor jou! (Jer. 29:11)

Gun jezelf Mijn geschenk voor jou, neem mijn uitnodiging aan! Het is niet zo dat je Míj hebt uitgekozen. Ik heb jóu uitgekozen en aangewezen. En Ik wil dat je op pad gaat en dat er vrucht aan je zal groeien. Vrucht die blíjft! Dan zal Ik je alles geven wat je Mij bidt, omdat je bij Mij hoort. (Joh. 15:16)‬
‭‭‬‬

Geen opmerkingen:

Een reactie posten